I dag torsdag, i morgon fredag..







Ja, kära Bellan och ni andra. Vad kan man berätta om i dag då.
Efter en vanlig morgon som´alltid börjar lungt och fint för att sedan
alltid sluta med " Nu har vi bråttom", begav vi oss i väg till våra förskolor.
Bellan till sin och jag till min.
Pappan hämtade i dag så vi kom hem samtidigt. Det hade tagit dom
nästan 45 min att gå hem.
Sen när jag inventerade kylskåpet för att hitta på nån middag upptäckte
jag att det fanns 2 hela kartor med ägg... hmmm. Hur gör man på bästa
sätt av med månag ägg jo ÄGGRÖRA.
Rotade i frysen och hittade ett stort paket med PRINSKORV, det är en
kombination som jag kommer i håg från min barndom. Sagt och gjort
Jag och Bellan hjälptes åt att knäcka 10 ägg. Hon grejade det bra, bara lite
skalbitar fick vi fiska upp. ´Bellan ska alltid hjälpa till så i dag fick hon sköta
Prinskorvarna, äggröran va inte det lättaste att få "krämig och mjuk" i konsistensen
men vi lyckades.

Sen va det dags för Bolibompa. i dag var vi sena så det blev att titta på Evas Superkoll
en av mina favoriter men INTE Bellans. Hon fixade med sina dockor och koppar och fat medan
jag och Keith lärde oss om hur lås och nycklar fungerar.
Tack för i dag
och som sagt i morgon är det fredag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar